maandag 18 april 2011

Review: Kneipp douchegel Citrus Melisse


Kneipp douchegel Aroma Fitness Fris Citrus Melissa (pfoe, een hele mond vol) is een heerlijke douchegel, en dat heb ik dan nog zacht uitgedrukt.
Dit zegt Kneipp er zelf over:
"De verfrissende Kneipp Aroma Douche Fitness Fris bevat een natuurlijk melisse-extract en waardevolle citrusvruchtolie met een ontspannende werking op de geest. Ideale verfrissing na sportieve inspanning. De speciale doucheformule houdt de huid zacht en soepel, ook bij dagelijks gebruik."
Dat klinkt tot nu toe hartstikke goed, toch? 
"De huidverzorgende werking van de citrusolie geeft de huid spankracht en verfrist de huid op milde wijze.
Melisse werkt ontspannend na fysieke inspanning."
  • Zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen (zoals parabenen)
  • Zonder mineraaloliĆ«n en zeepvrij
  • pH-Huidneutraal en dermatologisch getest
En dat klinkt alweer zo goed! Maar hoe vind ik de douchegel nou zelf?


De dop is heel makkelijk open en dicht te doen, en er komt een fijne hoeveelheid douchegel eruit. Niet te veel en niet te weinig.


De substantie is heel erg fijn. Vrij dun en helemaal doorzichtig. Het is heel makkelijk uit te smeren over je lichaam en schuimt lekker veel. Erg fijn! En dan spreek ik nog geeneens over de geur, want die is zo lekker! Heerlijk fris en zomers! En ik hou echt van de zomer, haha. De geur is ook weer niet te overheersend maar wel duidelijk aanwezig.
Deze douchegel maakt mijn huid na het douchen niet erg zacht, maar m'n huidje voelt wel schoon aan en ruikt heerlijk naar citroen. De geur blijft aardig lang hangen (voor een douchegel tenminste) en de badkamer ruikt ook gelijk hiernaar. Persoonlijk ben ik echt verliefd op de geur.
Mijn eind beoordeling? Heel positief!
Pluspunten:       
  • Smeert en schuimt fijn
  • De geur is heerlijk!
  • Zeepvrij, pH-huidneutraal, en zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen
  • Dermatologisch getest
  • Verkrijgbaarheid (gewoon bij de drogist)
Minpunten
  • Je moet van de geur houden
Zoals je ziet een stuk meer pluspunten dan minpunten. Deze douchegel is rond de 5 euro (ik weet het niet precies omdat ik deze heb gekregen) en er zit 200 ml in. Ik vind dat niet heel duur, maar het is ook niet heel goedkoop. Als deze douchegel op is ga ik 'm zeker weten opnieuw kopen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten